MX) ANALISTA DE SOPORTE OPERATIVO USA
Descripción de la oferta de empleo
To analyze and review current processes in order to adopt best practices.
To be an integral part of a high performance team and continually improve processes.
Principales responsabilidades Create full financial statements generating the relevant information, analysis and recommendations that allow managers to improve the business performance.
Constantly monitor and analyze information sources to identify potential costs and processes efficiencies assuring its implementation in a proactive manner.
Retos del puesto To elaborate, analyze and release actual operative figures in order to guarantee the accuracy and opportunity of the information for Materials and Aggregates sector management.
(CAPEX, SG&A, Headcount, Working Capital and Operative Cash Flow) Support the correct performance of activities related to costing and operative processes in the different locations provided by the external contractor for outsourcing services.
Guarantee fulfillment, functionality and compliance of Sarbanes-Oxley / PACS regulations, as well as ensure internal procedures performed by the external contractor for outsourcing services intended to fulfill Internal and external audits and supporting to internal clients (Operations) in its accomplishment.
Follow up to main operative KPIs, thru analysis and develop of tools and reports related and focused to operations to find improvements, savings and identified potential risks in processes.
Guarantee Service Level Agreement; ensure an efficient coordination with external contractor for outsourcing services following the established internal processes for its results measurement.
Be the first and main contact point with the operations.
Habilidades y conocimientos requeridos Academic.
Bachelor in Business Administration, Accountancy, Finance Experience.
3 – 4 years in financial and cost accounting.
1 year building knowledge on the Institutional CEMEX model (Platforms, Policies, Guidelines and Structure).
1 year in the Construction industry.
Required knowledge.
Microsoft Office – Advanced ERP (SAP) knowledge Lotus Notes Advanced English (written and spoken).
Relaciones Internal.
BA Local BSO Director VP/GM’s & Plant Directors Directors & Managers Internal Control and Process Assessment External.
External contractor for outsourcing services Diversidad e Inclusión en CEMEX In CEMEX, we know that the world and business is filled with diverse people.
We respect that diversity, and address the inclusion and non-discrimination of any person regardless of gender, physical capabilities, age, sexual orientation, cultural, ethnical, religious beliefs, political affiliation, marital status, pregnancy/maternity/paternity or nationality.
We promote a culture of equality so we can build a sustainable business and for the development and well-being of all CEMEX employees.
Detalles de la oferta
- CEMEX
- 14/11/2024
- 12/02/2025
De soporte de sitio ing... realizar seguimiento a los casos no cerrados de soporte técnico... excelentes habilidades de comunicación verbal y escrita; habilidades interpersonales y de presentación... empresa mexicana con presencia en mas de 30 paises , prestando servicios de soporte it contamos con personal......
Familiaridad con herramientas de gestión de tickets y monitorización de redes... manejo de herramientas de microsoft office (word, excel, powerpoint)... participar en la monitorización y resolución de incidencias de infraestructura... conocimientos en seguridad informática y políticas de respaldo de......
Entre las responsabilidades del ingeniero de soporte técnico se incluyen resolver problemas de red, configurar sistemas operativos y usar conexiones de escritorio remotas para ofrecer una asistencia inmediata... diagnosticará y resolverá problemas de software y de hardware y ayudará a nuestros clientes......
Administración de licencias de software... gestión de inventarios... administración e implementación de redes, dispositivos de comunicación y sistemas de respaldo... excelente actitud de servicio... seguimiento de tickets y registro de actividades de infraestructura en la plataforma......
Manejo de control de riesgos... análisis de riesgos laborales brigadas de emergencia... actividades enunciativas: integración y actualización de la comisión mixta de seguridad e higiene y de brigadas de protección civil... trámites gubernamentales (licencias de funcionamiento)......
Trabajo en sitio (interlomas, huixquilucan) funciones: se necesita un consultor para soporte sap business one, estará encargado de enrutar soporte a los consultores, atender temas funcionales de sap b1, generación de licenciamiento, administración del portal de clientes y gestión de cargas de ticket......
Posibilidad de impactar en la toma de decisiones estratégicas de la empresa... conocimiento de herramientas de análisis de datos como excel, sql, o herramientas similares... colaborar en la creación y mantenimiento de informes y paneles de control para medir y evaluar la eficacia de las iniciativas de......
Seguimiento de cartera de clientes... realizar venta de servicios de logistica, bodega ( usa ) y agencia aduanal... seguimiento a las necesidades de los clientes visitados cotizar y realizar presupuestos de servicios para lograr el cierre de venta... requisitos del puesto experiencia mínima de 1 año......
Oportunidades de desarrollo profesional y crecimiento dentro de la empresa... analista de personal y reclutamiento rh (medio tiempo) ¡únete a nuestro equipo de recursos humanos y marca la diferencia en la vida profesional de miles de personas! estamos buscando un analista de personal y reclutamiento......
Conocimiento práctico de herramientas de análisis de datos, como sql, python, r, excel, tableau, power bi, entre otros... **responsabilidades:** recopilar y limpiar datos de diversas fuentes, incluidas bases de datos, archivos excel y sistemas de gestión empresarial... capacidad para comunicar de manera......