Ver oferta completa

PAYROLL ANALYST JOB DETAILS | ACUITY BRANDS

Guadalupe - Chihuahua

Descripción de la oferta de empleo

We use technology to solve problems in spaces, light, and more things to come… for our customers, our communities, and our planet.
Acuity Brands, Inc.
(NYSE.
AYI) is a market-leading industrial technology company.
We use technology to solve problems in spaces, light, and more things to come.
Through our two business segments, Acuity Brands Lighting and Lighting Controls (ABL) and the Intelligent Spaces Group (ISG), we design, manufacture, and bring to market products and services that make a valuable difference in people’s lives.
We are positioned at the intersection of sustainability and technology.
Our businesses develop technology that helps save our customers energy and reduce their carbon emissions.
We achieve growth through the development of innovative new products and services, including lighting, lighting controls, building management solutions, and location-aware applications.
You may utilize this posting to upload your resume and information.
Job Summary Responsable del procesamiento oportuno  de los procesos de nomina regulares y especiales, asegurar el calculo correcto de finiquitos, revisar y analizar el calculo de la nomina procesada por el proveedor de nomina con el objetivo de asegurar un pago correcto y de acuerdo con la LFT.
Asegurar el cumplimiento legal de la nomina en diferentes temas como el seguro social, infonavit, Fonacot e impuestos.
Administración de expedientes de personal.
Colaborar con nuestro proveedor de nomina para asegurar el calculo correcto de la nomina y en tiempo, así como la resolución de problemas de nomina.
Solucionar preguntas o necesidades de los asociados respecto a su nomina, pagos, recibos de nomina, cartas laborales.
Inscripción a beneficios y firma de contrato individual de trabajo para nuevos ingresos.
Key Tasks & Responsibilities (Essential Functions) Garantizar y analizar los procesos de pre-nomina como incidencias de nomina, deducciones, prestamos, bonos, bonos especiales, pago de teletrabajo, cuotas y pagos sindicales.
Asegurar los procesos en nuestro sistema de tiempo y asistencia como el ingreso de las incapacidades, cierre de periodo de nomina, bancos de horas, etc.
Resolver problemas de nomina y/o pagos haciendo recomendaciones respecto a.
los procesos de calculo de nominas regulares y especiales calculadas en base a la información enviada en la pre-nomina, finiquitos con el objetivo de tener un calculo correcto en base a la LTF, conciliaciones del fondo de ahorro, entrega de cheques y cálculos de finiquito, correcto pago de vales de despensa.
Nominas especiales como.
PTU, Aguinaldo, Bono Anual, Prima Vacacional, Fondo de Ahorro, Bono Gainshare, Ajuste de impuestos, etc.
Garantizar el cumplimiento legal de la nomina en los diferentes procesos como.
el envío de movimientos al seguro social en tiempo, deducciones de infonavit, conciliaciones de Fonacot, pensiones alimenticias, etc.
Inscripción de los nuevos ingresos a los diferentes beneficios como seguro de gastos médicos mayores y seguro de vida, así como la asignación y entrega de la cuenta bancaria y tarjeta de vales de despens.
Brindar dirección y orientación a los asociados en preguntas relacionadas con pagos, nominas, pagos faltantes, recibos de nomina, cartas laborales, etc.
Administración de los expedientes de personal, asegurar la firma del contrato individual de trabajo para nuevos ingresos, inducción de nominas, etc.
Involucramiento en proyectos de nomina, nuevos requerimientos por parte de operaciones en cuanto a la nomina, testeos, etc.
Skills, Education and Experience (Required to Perform Essential Functions)                                  Conocimiento en sistemas de nomina, tiempo y asistencia, de preferencia SAP.
Analítico                         Atención al detalle                         Apego a políticas y procedimientos                          Confidencialidad                         Resolución de problemas                         Servicio al cliente                         Autonomía                         Microsoft Office                         Trabajo en equipo                         Excelente gestión del tiempo         Education (minimum education required)          Bachelor’s Degree or Equivalent         Experience (minimum experience required)         3 to 5 years         Preferred Education (i.
.
type of degree)                  Licenciatura en Administración, RH, Contador o afín Required Experience (i.
.
industry experience)         Al menos de 3 a 5 años de experiencia en.
Conocimiento en procesos y cálculos de nomina mexicana (Nomina semanal, quincenal y catorcenal),  cálculos de finiquitos, procesamiento de nomina para mas de asociados, sistemas de nominas, políticas de nomina.
Conocimiento de la Ley Federal de Trabajo, Seguro Social, SUA, Infonavit, FONACOT, etc.
Physical Requirements                Sedentary Work – Exerting up to 10 pounds of force occasionally, and/or a negligible amount of force frequently or constantly to lift, carry, push, pull or otherwise move objects.
Sedentary work involves sitting most of the time.
Jobs are sedentary if walking or standing is required only occasionally, and all other sedentary criteria are met.
Travel Requirements     Domestic and/or International        0 - 25%                  We value diversity and are an equal opportunity organization.
All qualified applicants will be considered for employment without regard to race, color, age, gender, sexual orientation, gender identity and expression, ethnic or national origin, disability, pregnancy, and religion.
Any unsolicited resume submitted to Acuity Brands by a third party, such as an Agency recruiter, including unsolicited resumes sent to an Acuity Brands mailing address, fax machine, or email address, directly to Acuity Brands employees or to the Acuity Brands resume database, shall be deemed the property of Acuity Brands.
Acuity Brands will NOT pay a fee for any hiring resulting from the receipt of an unsolicited resume.
Any candidate for whom an Agency has submitted an unsolicited resume will be deemed by Acuity Brands to have been referred by the Agency free of charge or fee.
This includes any agency that is an approved/contracted provider but does not have the proper approvals to participate in a search.
Ver oferta completa

Detalles de la oferta

Empresa
  • Sin especificar
Municipio
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Fecha de publicación
  • 31/10/2024
Fecha de expiración
  • 29/01/2025
México - workday hcm functional analyst
Bnb

Conduct working sessions in large, global organization to gather, understand, and analyze business requirements for various functional areas, especially core hcm... ability to work creatively and analytically, prioritizing problem solving... constant desire to acquire knowledge... com/en-us/bnb_external/job/mexico/workday-hcm-functional-junior-consultant_jr-000058......

México - workday integration analyst
Bnb

Ability to work creatively and analytically, prioritizing problem solving... this includes assisting customers in the design, implementation, scoping, estimations, support phases and other engagements... eager to try and challenge yourself... you can apply here: https://bnb... excellent internship conditions......

Workday HCM Functional Analyst
BNB

Conduct working sessions in large, global organization to gather, understand, and analyze business requirements for various functional areas, especially core hcm... ability to work creatively and analytically, prioritizing problem solving... constant desire to acquire knowledge... otros datos del puestoegresados......

México - Workday HCM Functional Analyst (Entry Level)
BNB

Constant desire to acquire knowledge... we love when your pets visit us at the office! :) global perspective & people-centric approach great and dynamic work atmosphere... this role will need your skills in requirements analysis, workshop facilitation, customer management and product configuration......

Mexico - Workday HCM Functional Junior Analyst (ENTRY LEVEL)
BNB

Our employees come from various backgrounds, and we embrace the unique perspectives and talents that each individual brings to the table... excellent communication, interpersonal and consultative skills... this role will need your skills in requirements analysis, workshop facilitation, customer management......

Process analyst
Interteam

Analizar el desempeño de los procesos internos comerciales de la organización, a través de la implementación de las métricas estratégicas, con el fin de eficientar su desarrollo y garantizar el cumplimiento de los objetivos a nivel empresa... capacitación y asesoramiento en el desempeño de los procesos......

Práctica/Pasantía SEO Analyst (100% remoto)
eHutning LATAM

¿te apasiona lo digital y estás en busca de poner en práctica tus habilidades en seo? en ehunting latam - digital & executive search (consultora especializada en talentos digitales), estamos buscando un estudiante / practicante / pasante / de marketing digital, desarrollo web, publicidad, o carreras......

ASESOR DE PRODUCTO
VASCONIA BRANDS

Realizar la limpieza de las instalaciones de las tiendas de vasconia brands, de manera manual, con lafinalidad de garantizar una óptima imagen de los productos de vasconia brands... realizar, dentro de las tiendas físicas, la venta directa de productos de vasconia brands y ecko brands, atender las llegadas......

FOOD AND RESTAURANT DEPARTMENT
Rainsteal Oil & Gas Limited, UK.

Administrative department business analyst, payroll manager, marketing specialist, administration supervisor, human resources officer, financial analyst, senior marketing analyst, logistics coordinator / expert, procurement officer, secretary / office assistants / office clerks / front desk clerks, account......

Technical Department
Rainsteal Oil and Gas Limited, UK.

Administrative department business analyst, payroll manager, marketing specialist, administration supervisor, human resources officer, financial analyst, senior marketing analyst, logistics coordinator / expert, procurement officer, secretary / office assistants / office clerks / front desk clerks, account......