IMPORT/EXPORT ANALYST
Descripción de la oferta de empleo
Nuestros empleados pueden superarse dentro de la empresa llevando a cabo los valores de la compañía.
Nos apoyamos mutuamente, nos esforzamos para encontrar una mejor solución, nos movemos rápido siempre con un propósito de manera disciplinada y hacemos siempre lo correcto.
Resumen de Trabajo To support our extraordinary teams who build great products and contribute to our growth, we’re looking to add an Import/Export Analyst located in Guadalajara, North Campus.
Reporting to the Import/Export Supervisor the Import/Export Analyst role is responsible for providing operational expertise to enhance the efficiency and cost-effectiveness of the department by establishing and maintaining strong customer relationships, liaising with operations, customers, and carriers to ensure customer satisfaction and to deliver maximum advantage to the business.
What a typical day looks like.
Manage all imports and exports through airlines, haulers, and customs.
May have P&L control for a department.
Reviews contracts for required clauses and identifies omissions.
Interfaces with internal and external customers, foreign order administration, freight forwarders, customs officers, and other functional areas to ensure coordination and logistics of shipment.
Selects carrier/forwarder for shipment of products and prepares documents for freight forwarders.
Make entry adjustments with U.
.
Customs when necessary.
May perform regular audits as deemed mandatory with several departments to identify, disclose, and work to fix any potential Import Compliance concerns in alignment with Trade Compliance Coordinators.
May code international freight invoices for inbound shipments, as well as domestic truckload shipments to unipersonal departments within the site.
May research short-paid invoices and resolve any related issues.
May maintain and update inbound/outbound carrier routing guide for site per Corporate Logistics guidelines.
May distribute routing guide to Purchasing, Shipping, and other departments.
Notify departments within the site of any non-compliant issues.
May file claims with the carrier/insurance companies per the Corporate Logistics procedure to compensate lost/damaged freight while in the carrier's care.
May maintain claims data and interact with Corporate Logistics and insurance company/carrier to resolve claim issues/questions.
The experience we’re looking to add to our team.
BA/BS or equivalent work experience.
Intermediate English.
Experience in a similar position or customs area.
Advanced Excel.
P&L Knowledge.
What you’ll receive for the great work you provide.
Competitive Salary Life & Medical insurance Christmas Bonus Food Coupons Saving Fund.
Life Insurance KJ12 Categoría de puesto Global Procurement & Supply Chain Habilidades requeridas Habilidades opcionales Flex es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y las decisiones de selección de empleo se basan en el mérito, calificaciones y habilidades.
Celebramos la diversidad y no discriminamos en función a.
edad, raza, religión, color, sexo, origen nacional, estado civil, orientación sexual, identidad de género, condición de veterano, discapacidad, embarazo o cualquier otra condición protegida por la ley.
Es un placer contar con adaptaciones razonables para las personas con discapacidad para una mejor experiencia en el proceso de contratación.
Durante el proceso de aplicación favor de mandar correo a para discutir tu situación y acordar siguientes pasos (nota.
este correo no acepta, ni considera CV, ni aplicaciones, es únicamente para asistencia a personas con alguna discapacidad.
Para ser considerado en alguna posición e Flex, debes completar el proceso de aplicación).
Flex crea maravillosos productos a clientes lo cuales traen un valor agregado y esto hace que mejore la vida de las personas.
Basándonos en nuestra historia de fabricación de más de 50 años, la familia Flex con ~ miembros en 30 países que son el centro de todo lo que hacemos.
Nuestra cultura impulsada por valores y de alto rendimiento se basa en hacer lo correcto siempre, la colaboración y resiliencia.
Con la seguridad, el desarrollo y la inclusión de los empleados como principales prioridades, creemos en la creación del entorno de trabajo adecuado que permita a todos prosperar.
Aportamos innovación tecnológica, cadena de suministro y experiencia en fabricación que son necesarios en un mundo con evolución constante.
Así mismo, con orgullo podemos mencionar que abarcamos todo tipo de industrias y mejoramos diferentes aspectos en la vida de las personas.
Como una de las empresas más admiradas del Fortune Global 500 en , estamos enfocados en crecer a la familia Flex.
Buscamos personas que se unan a los líderes y mejor industria en manufactura, a una familia que resuelve problemas, innovadores y artesanos para ayudar a crear lo extraordinario.
Únete a nuestra comunidad para aprender acerca de las oportunidades laborales, noticias de la compañía y eventos.
También puedes subir tu curriculum para expresar tu interés de futuras vacantes.
Detalles de la oferta
- 300 FLEXTRONICS MANUFACTURING MEX, SA DE CV.
- Sin especificar
- 25/11/2024
- 23/02/2025
Complete the work assigned to you by the engagement manager with status reports and keep them apprised of overall project status... fluent language skills in spanish and english... you can apply here: https://bnb... we are focused in new talent with or without previous work experience but who is ready......
Understand and analyze business requirements to determine integration solutions across various types of tools and technologies; documentation of requirements, solutions and impacts, alternatives and final decisions... about the role the workday practice provides implementation and ongoing operational......
Complete the work assigned to you by the engagement manager with status reports and keep them apprised of overall project status... fluent language skills in spanish and english... we are focused in new talent with or without previous work experience but who is ready to learn with dedication and passion......
Perform the following on an engagement: understand client business requirements, configure the workday solution, demonstrate the configurations through the development of prototype systems, and assist the client in testing the workday solution... complete the work assigned to you by the engagement manager......
We love when your pets visit us at the office! :) global perspective & people-centric approach great and dynamic work atmosphere... are you a digital enabler? join our multicultural and interdisciplinary team of top it professionals across europe and latin america to participate in exciting international......
Seguimiento a los indicadores clave de desempeño (kpis) de cada proceso... otros datos del puestoactividades a realizar: diseñar y documentar los procesos internos de la organización... atender los requerimientos y solicitudes de los clientes y socios comerciales... gestión y desarrollo de proyectos......
Modalidad: 100% remoto ¿cuál será tu misión?- analizar las métricas de rendimiento (tráfico orgánico, tasas de conversión, tiempo dedicado, etc) e identificar oportunidades de mejora... puedes trabajar desde la comodidad de tu hogar- jornada: total o parcial (conversable)- bono práctica/pasantía ¡te......
Bakers / bartenders / chefs / chef de partie / sous chef / chef d 'cuisine / cooks / dietitians, food and beverage servers, food service supervisors, restaurant and food service manager, catering manager, assistant beverage manager, kitchen manager, banquet coordinator, beverage server, beverage shift......
Any course, with or without exp... willing to be trained... high basic salary (1500gbp - 17000gbp)+ allowance + benefitswilling to relocateotros datos del puestoif you are eligible for the above listed position, please contact us at *****@*****) we shall send you an appointment letter (benefit and entitlement)......
Funciones: recopilar y analizar datos de diversas fuentes para identificar patrones y tendencias... crear modelos predictivos y de visualización de datos para mejorar la toma de decisiones... tableau, power bi) conocimientos en modelado de datos programación (r, python) manejo de bases de datos (oracle......