BANAMEX - WORKFORCE SR. ANALYST
Descripción de la oferta de empleo
Estas tareas pueden incluir contribuir con auditorías externas, realizar actividades de continuidad del negocio, o atender cuestiones reglamentarias.
El analista de negocios sénior puede ayudar en actividades como el seguimiento de las finanzas del negocio, gestión de empleados o la coordinación de otras tareas administrativas.
Puede trabajar en proyectos ad hoc, según sea necesario.
Responsabilidades.
Resumir presupuestos y presentar recomendaciones para la aprobación o el rechazo de solicitudes de fondos.
Analizar informes mensuales de presupuesto y contabilidad del departamento para mantener el control de gastos.
Revisar las estimaciones de presupuesto en cuanto al grado de integridad, la precisión y el cumplimiento de los procedimientos y las reglamentaciones.
Supervisar la elaboración de informes de presupuestos habituales y especiales.
Proporcionar asesoramiento y asistencia técnica con el análisis de costo y la asignación fiscal.
Analizar datos presupuestarios/contables, y proporcionar recomendaciones financieras.
Recopilar y verificar la precisión de los registros financieros.
Evaluar adecuadamente el riesgo cuando se toman decisiones comerciales, demostrando una consideración particular por la reputación de la empresa y protegiendo a Citigroup, sus clientes y activos, al impulsar el cumplimiento de las leyes, las reglas y los reglamentos correspondientes, acatando la política, aplicando un juicio ético sólido en relación con el comportamiento personal, la conducta y las prácticas comerciales y escalando, administrando e informando los problemas de control con transparencia Calificaciones.
Se requieren entre 2 y 5 años de experiencia en análisis de negocios.
Experiencia en la creación de documentación manteniendo la metodología de desarrollo estándar.
Demuestra de manera constante habilidades de comunicación escrita y verbal clara y concisa.
Educación.
Título universitario/de licenciatura o experiencia equivalente.
La descripción de este puesto proporciona una revisión de alto nivel de los tipos de trabajos realizados.
Se pueden asignar otras obligaciones laborales según sea necesario.
Knowledge/Experience.
Good understanding of Business Operations / Business Management concepts and procedures Understanding of workforce or people management frameworks or strategies.
Ability to exercise judgment and evaluate options under circumstances not covered by procedures or precedents Proven experience in a process-driven environment and capability to promote process reengineering.
Experience in a service-provisioning environment to support users on process and tools management.
Experience in compiling, analyzing, and reporting data and information Ability to generate insights through data visualization and metrics generation.
Knowledge of and experience on design thinking and agile practices.
Qualifications.
Qualifications include, but are not limited to.
Bachelor’s Degree level in Computer or Human Sciences, e.
..
Information Technology, Business Administration, Human Resources.
We accept candidates whose experience is a match for the function as it is more relevant than formal qualifications.
2+ years of work experience on Business Management roles, Human Resources or in a related field.
Capable of maintaining conversations verbal and written in English (intermediate level) Proficiency on MS Office tools, mainly Excel and PowerPoint.
Formulas, database management, executive presentations.
Knowledge on data visualization tools such as Power BI, Tableau, Cognos, or similar is desirable.
Exceptional candidates who do not meet these criteria but prove the right experience can be considered for the role.
Skills.
Detail oriented individual who has confidence with reports, metrics, and executive presentations.
Metrics creation and executive presentations.
Excellent customer management, interpersonal and communication skills Strong problem solving and analytic skills Self-driven, highly motivated, and comfortable interacting with different levels in the organization.
Capable to adapt constantly to change in demand.
Client-centric mindset, consistently delivering high quality support to users.
Strong communication skills with the ability to articulate to senior management Positive attitude with the commitment to get the work done.
Work cooperatively with others.
Strong work ethics ------------------------------------------------------ Job Family Group.
Business Strategy, Management & Administration ------------------------------------------------------ Job Family.
Business Execution & Administration ------------------------------------------------------ Time Type.
Tiempo Completo ------------------------------------------------------ Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
Citigroup Inc.
and its subsidiaries (\"Citi”) invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities.
If you are a person with a disability and need a reasonable accommodation to use our search tools and/or apply for a career opportunity review Accessibility at Citi.
View the \"EEO is the Law\" poster.
View the EEO is the Law Supplement.
View the EEO Policy Statement.
View the Pay Transparency Posting Click here to learn more about careers at Citi.
Detalles de la oferta
- 09516 Banco Nacional de Mexico, S.A., integrante del Grupo Financiero Banamex
- Sin especificar
- 07/01/2025
- 07/04/2025
Role: sr data scientistlocation: guadalajara & mexico city (remote)type of hire: full time job description: strong proficiency with r, sql,strong in python including the tensorflow, keras, and xgboost libraries... otros datos del puestorole: sr data scientistlocation: guadalajara & mexico city (remote)type......
Comrador sr ¿te gustaría pertenecer a una comercializadora de suministros industriales con más de 30 años de experiencia en el mercado y una de las más importantes del país? ¡buscamos comprador sr! funciones: identificar y gestionar el aprovisionamiento de necesidades de compra por unidad de negocio......
Competencias: orientación a resultados y enfoque en el cliente... realizar visitas periódicas a clientes para identificar sus necesidades y ofrecer soluciones adecuadas... proactividad y capacidad para resolver problemas... habilidad para manejar múltiples tareas y proyectos simultáneamente......
Support workday operations by suggesting monitoring and recommending ways to better utilize workday, proactively identify and create metrics to drive operational improvements and institute and enforce data and process standards in the core hcm... understand workday’s implementation methodology and use......
Strong planning, scheduling and organization skills... provide status reports to your engagement manager, technical lead or supervisor, keep them apprised of overall project situation... knowledge in data analytics/big data... software tools as notepad++, ultraedit, oxygen xml, soap ui, postman... com/en-us/bnb_external/job/mexico/mxico---workday-integration-analyst_jr-000188......
Support workday operations by suggesting monitoring and recommending ways to better utilize workday, proactively identify and create metrics to drive operational improvements and institute and enforce data and process standards in the core hcm... understand workday’s implementation methodology and use......
Support workday operations by suggesting monitoring and recommending ways to better utilise workday, proactively identify and create metrics to drive operational improvements and institute and enforce data and process standards in the core hcm... understand workday’s implementation methodology and use......
Acerca de la empresa cognitive experts es una reconocida empresa de desarrollo de software en méxico, con más de 10 años de experiencia en el mercado... otros datos del puestootros requisitos: - capacidad para trabajar en equipo... habilidades con linux, web services rest y soap, maven, jenkins, jsf......
Provide subject matter expertise regarding key business process decisions related to industry and/or functional areas... language classes! english, french, italian, spanish, german, portuguese, chinese, dutch and russian classes are available to keep practising your language skills......
Atender los requerimientos y solicitudes de los clientes y socios comerciales... seguimiento a los indicadores clave de desempeño (kpis) de cada proceso... gestión y desarrollo de proyectos... garantizar el cumplimiento, mantenimiento y seguimiento del sistema de gestión... en negocios, relaciones, comercio......