BANAMEX PROJECT/FLEET MANAGER C12
Descripción de la oferta de empleo
Proporciona dirección y liderazgo operativo/de servicios a los equipos.
Aplica conocimientos disciplinarios mediante la provisión de perspectivas de valor agregado o servicios de asesoría.
Puede contribuir con el desarrollo de nuevas técnicas, modelos y planes dentro del área de experiencia.
Se requieren sólidas habilidades comunicativas y diplomáticas.
Generalmente, es responsable del volumen, la calidad y los plazos de los resultados finales y la responsabilidad compartida de la planificación y los presupuestos.
Su trabajo afecta toda el área, y esto, con el tiempo, afecta el desempeño y la efectividad generales de la categoría de puestos/subfunciones.
Aporta una completa responsabilidad de supervisión; garantiza la motivación y el desarrollo del equipo mediante un liderazgo profesional para incluir tareas como evaluación de desempeño, compensación, contratación, medidas disciplinarias y desvinculaciones, como también tareas y responsabilidades diarias.
Responsabilidades.
Apoyar la planificación, dirección y coordinación de actividades cotidianas de la ejecución de un programa o portfolio de programas.
Garantizar que el control de cambios se ejecute a lo largo de todo el programa.
Garantizar los niveles adecuados de dotación de personal del programa.
Garantizar la creación del plan del programa, plan de administración de partes interesadas, plan de aceptación y registro central de problemas del programa.
Garantizar que se asignen recursos al programa y controlar el compromiso.
Asegurar que el control de cambios se ejecute durante todo el programa.
Identificar, documentar y entender las dependencias del programa.
Identificar a las partes interesadas que participan en la definición del alcance del programa.
Realizar el seguimiento de los costos reales del programa, identificar las variaciones y volver a programar los costos del programa, según sea necesario.
Medir el desempeño de la administración del programa en comparación con las normas.
Garantizar los niveles adecuados de dotación de personal del programa.
Establecer las necesidades de comunicación del programa y crear un plan de comunicación para el programa.
Crear el plan de gestión de riesgos del programa.
Trabajar con el equipo de adquisiciones para crear, administrar, realizar el seguimiento y finalmente cerrar contratos de programas.
Hacer recomendaciones sobre las necesidades de capacitación y desarrollo para el personal asignado.
Capacitar, evaluar el desempeño del equipo y hacer recomendaciones para aumentos de salario, ascensos, etc.
Evaluar adecuadamente el riesgo cuando se toman decisiones comerciales, demostrando una consideración particular por la reputación de la empresa y protegiendo a Citigroup, sus clientes y activos, al impulsar el cumplimiento de las leyes, las reglas y los reglamentos correspondientes, acatando la política, aplicando un juicio ético sólido en relación con el comportamiento personal, la conducta y las prácticas comerciales y escalando, administrando e informando los problemas de control con transparencia, así como supervisar de manera efectiva la actividad de otros y crear responsabilidad con aquellas personas que no mantienen estos estándares.
Calificaciones.
Entre 5 y 8 años de experiencia.
Calificación en administración de programas o equivalente (profesional de administración de programas [program management professional, PgMP]/profesional de gerencia de proyectos [project management professional, PMP]/Proyectos en entornos controlados [Projects in controlled environments, PRINCE2]).
Experiencia laboral demostrable como gerente de proyectos o administrador de programas o líder en proyectos interfuncionales medianos a grandes, con experiencia proporcional en administración de personal.
Educación.
Licenciatura/título universitario o experiencia equivalente.
Also responsible for Mexico Fleet Program operations and administration Lead.
The role will lead daily operational functions in line with established protocols and controls.
The role will work closely and reporting to the Regional Vehicle Program Manager as a country Vehicle Program coordinator.
The role will work collaboratively with ground transportation program manager (rental, rail, taxi, shuttle, black car).
Responsibilities.
Management and oversight of Mexico Program (Aprox.
vehicles) Facilitate daily operational functions and program controls Drive program policy compliance Facilitate process/procedure standardization Identify and implement process/program improvements Drive cost and fleet reduction initiatives and provide related ongoing reporting Develop and support program strategies and best practices Manage and maintain Mexico asset and program inventories Develop and maintain relationships with local, regional, and global stakeholders Produce daily, weekly, monthly, and quarterly program activity reviews, reporting processes including analysis and preparation of project dashboards, and metrics Define and monitor key performance metrics and respond quickly to any changes or deviations Develop, prepare, and produce detailed status reports and related executive level PowerPoint presentations Develop, prepare, and produce Program communications Manage project and stakeholder meetings Manage program projects and objectives Manage Control Assessment (MCA execution and results) Support internal operational audits Identify and mitigate program risk Submit Citi Marketplace by checking business justification, eligibility, and type Review and process monthly invoices and ensure accurate allocation to proper cost centers Manage Mexico suppliers and service levels associated to Corporate Vehicles Monitor work progression ensuring completion of assignments by requested due date Process BRM Fuel Reimbursement Corrective and preventive maintenance of the corporate vehicles Fuel Card control (New cards, cancellation, card replacement, accounting process) Invoice review and process (Vendors associated to Corporate Vehicles) Business and Pool Vehicles monthly utilization and fuel consumption Elaborate reports (Saving, MOR, PRM) Elaborate Citi Marketplaces associated to Corporate Vehicles (Cost eligibility, lease extension, vehicle disposal, vehicle reassignment) Account Owner of Fixed Asset associate to vehicles BAO of corporate vehicles vendors Active participation in local calls Ground Transportation This individual will work closely with and may manage aspects of the Ground Transportation Program, including strategy, compliance, metrics, communications, risk and control, service delivery and supplier and project management in the following categories.
Private Car Service Inter-campus employee shuttle transportation Car Rental Rail (non-commuter) On demand car service This role will contribute and supportGround transportation strategic initiatives including the standardization of regional ground transportation processes and procedures, increase efficiencies, identify innovation opportunities, the implementation of suppliers and program and support and local requirements.
This role is responsible for developing, building and maintaining key regional relationships at all levels.
Knowledge/Experience.
Strong stakeholder management Strong project management execution Supplier management experience Car fleet Management experience (ideal) Ground Transportation management experience (ideal) English language (ideal) Proficient in Microsoft Office Strong database management Skills.
Process improvement and reengineering Strong analytical Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication Ability to work under pressure and manage deadlines or unexpected changes in expectations or requirements Self-motivated and detail oriented Costumer oriented Demonstrate Citi Leadership Standards.
Develops People - Builds talent and teams by creating a culture of meritocracy and transparency, and celebrating excellence, initiative and courage.
Ability to influence and lead others without direct authority.
Drives Client Value - Enables economic value and positive social impact for clients, companies, governments, and communities Works as a Partner - Works collaboratively across the firm and encourages others to achieve the best results for the organization and our clients Champions Progress - Champions a culture of high standards, pushes for progress, embraces change and challenges the status quo in support of organization's vision and trategy Lives our Values - Ensures systemically responsible outcomes while driving performance and balancing short- and long-term risks Delivers Results - Sets high standards and achieves performance objectives by creating a clear path toward ethical and sustainable results ------------------------------------------------------ Job Family Group.
Project and Program Management ------------------------------------------------------ Job Family.
Program Management ------------------------------------------------------ Time Type.
Tiempo Completo ------------------------------------------------------ Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
Citigroup Inc.
and its subsidiaries (\"Citi”) invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities.
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Detalles de la oferta
- 09516 Banco Nacional de Mexico, S.A., integrante del Grupo Financiero Banamex
- Sin especificar
- 19/12/2024
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