WORK FROM HOME TECHNICAL WRITER / REF. 0623
Descripción de la oferta de empleo
When you apply for this position, you're taking the first step in a process that goes beyond the ordinary. We aim to align your passions and skills with our vacancies, setting you on a path to exceptional career development and success.
Technical Writer at BairesDev
As a Technical Writer, you are an integral part of an agile team that works to enhance, build, and deliver trusted market-leading technology products in a secure, stable, and scalable way. As a core technical contributor, you are responsible for conducting critical technology solutions across multiple technical areas within various business functions in support of the firm's business objectives.
What You Will Do:
- Develop comprehensive documentation that meets organizational standards.
- Obtain a deep understanding of products and services to translate complex product information into simple, polished, and engaging content.
- Understand Current Architecture based on Microservices, and Chrome Browser extension.
Here’s what we are looking for:
- Bachelor’s degree in a relevant technical field.
- 4+ years of industry experience as an effective technical writer.
- Good knowledge of Current Tech Stack: NodeJS, Chrome Browser Extension, Microservices, Datadog, AWS services (RDS, etc).
- Proven ability to quickly learn and understand complex topics.
- Previous experience writing documentation and procedural materials for multiple audiences.
- Superior written and verbal communication skills, with a keen eye for detail.
- Proven working experience in technical writing of software documentation.
- Ability to quickly grasp complex technical concepts and make them easily understandable in text and pictures.
- Strong working knowledge of Microsoft Office.
- Basic familiarity with SDLC and software development.
- Excellent / Above average written skills in English.
How we do make your work (and your life) easier:
- 100% remote work (from anywhere).
- Excellent compensation in USD or your local currency if preferred
- Hardware and software setup for you to work from home.
- Flexible hours: create your own schedule.
- Paid parental leaves, vacations, and national holidays.
- Innovative and multicultural work environment: collaborate and learn from the global Top 1% of talent.
- Supportive environment with mentorship, promotions, skill development, and diverse growth opportunities.
Apply now and become part of a global team where your unique talents can truly thrive!
Detalles de la oferta
- BairesDev LLC
- Sin especificar
- 02/07/2024
- 30/09/2024
Respond to inquiries, troubleshoot technical issues and provide solutions... experience in troubleshooting and resolving technical issues related to machine learning frameworks and tools... responsible for providing technical support and expertise to customers utilizing the azure machine learning platform......
Capturista sin experiencia en modalidad home office - capacitación desde el primer día actividades: depuración de base de datos captura de datos de nuestros clientes manejo de bases de datos organización de información verificación de la información requisitos del puesto requisitos: bachillerato en......
De méxico *ofrecemos*• pago semanal (no por comisión)• medio tiempo o tiempo completo • lunes a viernes • modalidad home office • prestaciones de ley • firma de contrato • capacitación • crecimiento dentro de la empresa... requisitos del puesto *requisitos*• sin experiencia necesaria • edad mínima......
Modalidades: (home office), (mixta), (presencial)... ¿buscas un empleo de medio tiempo que no interfiera con tus estudios o actividades? sabemos que muchas veces los trabajos están diseñados para cubrir un periodo laboral bastante extenso y extenuante, por eso es que hemos diseñado un método para que......
Administrative department business analyst, payroll manager, marketing specialist, administration supervisor, human resources officer, financial analyst, senior marketing analyst, logistics coordinator / expert, procurement officer, secretary / office assistants / office clerks / front desk clerks, account......
¿buscas un empleo de medio tiempo que no interfiera con tus estudios o actividades? sabemos que muchas veces los trabajos están diseñados para cubrir un periodo laboral bastante extenso y extenuante, por eso es que hemos diseñado un método para que puedas realizar tus actividades de la manera más cómoda......
Account technical specialist el (ats) será la cara técnica de preventa primaria y el punto de orquestación entre los recursos internos y externos a migesa... trabajará en estrecha colaboración con los account managers de migesa y estará en continua relación con los roles afines en la estructura de atención......
Actividades a realizar: análisis de personal de acuerdo con criterios previamente establecidos reclutamiento publicidad digital básicas de oficina (captura, organización, depuración de archivos) organizar y agendar entrevistas gestión de información atención al cliente requisitos del puesto mayor de......
*modalidad: home office o presencial tu elijes... requisitos del puesto requisitos: *sexo: indistinto *edad: indistinta *escolaridad: preparatoria terminada y/o trunca *aceptamos estudiantes *experiencia: no necesaria nosotros te capacitamos *vivir en cdxm o edomex otros datos del puesto ofrecemos: *jornada:......
Requisitos: amabilidad puntualidad sexo indistinto... modalidades: (home office), (mixta), (presencial)... ¿buscas un empleo de medio tiempo que no interfiera con tus estudios o actividades? sabemos que muchas veces los trabajos están diseñados para cubrir un periodo laboral bastante extenso y extenuante......