Ver oferta completa

LOSS RECOGNITION AND REPORTING OVERSIGHT OFFICER (AVP)

Ciudad de México - Estado

Descripción de la oferta de empleo

El Analista Sénior de Control de Negocios de Cumplimiento es una función profesional de un empleado experimentado.
Aplica profundos conocimientos sobre la disciplina al contribuir con el desarrollo de nuevas técnicas y la mejora de los procesos y el flujo de trabajo para el área o función.
Integra la experiencia en la materia y la industria dentro de un área definida.
Requiere una comprensión profunda del modo en el que las áreas se integran de manera conjunta en la subfunción, y también coordinan y contribuyen a los objetivos de la función y del negocio en general.
Evalúa temas variables y moderadamente complejos con impacto potencial considerable, donde el desarrollo de un enfoque/toma de medidas implica evaluar diversas alternativas y equilibrar situaciones potencialmente contradictorias utilizando diversas fuentes de información.
Requiere buenas habilidades analíticas para filtrar, priorizar y validar material potencialmente complejo y dinámico de múltiples fuentes.
Se requieren sólidas habilidades comunicativas y diplomáticas.
Generalmente asume un rol informal/formal de liderazgo dentro de los equipos.
Participa en la orientación y la capacitación de nuevos empleados.
Genera un impacto significativo en relación con el tamaño del proyecto, la ubicación geográfica, etc.
al influir en las decisiones mediante los consejos, el asesoramiento o facilitando servicios a otras personas en el área de especialización.
El trabajo y desempeño de todos los equipos del área se ven directamente afectados por el desempeño de la persona.
Responsabilidades.
Participar desde el inicio hasta la implementación, en temas de negocios cruzados o interfuncionales diseñados para garantizar el cumplimiento comercial de las leyes, reglamentaciones y requisitos de política en todos los niveles de riesgo complejos/clave.
Utilizar los procesos y la metodología de gestión de proyectos de la Administración de Problemas desde el inicio, la planificación, los requisitos de control, la ejecución y las fases de cierre de cada tema; los resultados finales pueden incluir mejora de la productividad, tecnología, procesos, ahorro de costos y controles.
Poder brindar apoyo a cualquier área de negocios (a nivel organizacional, regional o de productos) desde una perspectiva de proyecto/problema; participar de manera regular con los Funcionarios de nivel comercial sénior, Legal, Riesgo y Cumplimiento en relación con asuntos complejos.
Iniciar y desarrollar relaciones con otras personas en toda la unidad de negocios y la empresa, para identificar y entender las necesidades del negocio.
Implementar soluciones para mejorar la eficacia y los resultados.
Garantizar una cultura de responsabilidad, integridad y respeto.
Trabajar en problemas/proyectos asignados para apoyar las mejoras.
Identificar y analizar problemas redirigidos y brindar orientación de resoluciones.
Negociar las soluciones y actuar como enlace con los clientes internos y externos.
Controlar, investigar y evaluar avances tecnológicos en la industria para identificar alternativas correctas para mejorar las operaciones actuales del departamento.
Evaluar costos/beneficios, hacer recomendaciones, desarrollar y supervisar planes de implementación.
Realizar juicios en función del análisis de información objetiva en situaciones complicadas y únicas.
Tener un impacto directo en el área a través de la responsabilidad compartida de la provisión de resultados finales.
Implementar y desarrollar controles para evitar riesgos dentro del negocio especializado.
Analizar e identificar riesgos y realizar informes analíticos.
Actuar como consultor para las empresas en relación con procesos y controles.
Impulsar acciones correctivas.
Proporcionar apoyo a los propietarios de actividad comercial y las funciones de Control y Riesgo de Terceros.
Coordinar y ayudar con revisiones en el sitio.
Completar la documentación de cumplimiento y actividades de incorporación relacionadas con la diligencia debida de cumplimiento.
Evaluar adecuadamente el riesgo cuando se toman decisiones comerciales, demostrando una consideración particular por la reputación de la empresa y protegiendo a Citigroup, sus clientes y activos, al impulsar el cumplimiento de las leyes, las reglas y los reglamentos correspondientes, acatando la política, aplicando un juicio ético sólido en relación con el comportamiento personal, la conducta y las prácticas comerciales y escalando, administrando e informando los problemas de control con transparencia Calificaciones.
Entre 5 y 8 años de experiencia en proyectos o control.
Alto grado de atención al detalle y calidad.
Habilidades demostradas de análisis y resolución de problemas.
Habilidades efectivas de planificación y organización.
Dominio de Microsoft Office con un énfasis en MS Excel.
Demuestra de manera constante habilidades de comunicación escrita y verbal clara y concisa.
Capacidad comprobada para tomar decisiones comerciales sólidas.
Experiencia en creación e implementación de procesos que mejoren el desempeño comercial.
Capacidad para presentar un argumento convincente a favor de las ideas e iniciativas al escuchar y articular un punto de vista persuasivo.
Licencia/registro obligatorio.
Series .
Educación.
Licenciatura/título universitario o experiencia equivalente.
Reporting to Loss Recognition and Oversight lead, the Loss Recognition and Reporting Oversight officer will drive the strategic direction of the area of Operational Losses Management, contributing to oversight and understanding of operational loss trends.
Together with other areas of IBRO, the Loss Recognition and Reporting Oversight officer provides insight and guidance around the management of risk across the Franchise.
The In Business Risk Oversight (IBRO) function is responsible for establishing internal strategies, programs and practices, in partnership with ORM ad ICRM related to the identification, assessment and management of operational and compliance risks across the Citibanamex franchise.
This IBRO Function is within the Citibanamex Office of Governance and Control.
The Office of Governance & Control is a function within the 1st LoD reporting directly to the Mexico CCO and the Global CBORC function.
It is responsible to coordinate and manage the presentation in time and form of the operational risk events by the different Assessment Units and the monitoring, control and reporting of the events of operational risk in compliance with the internal policies and regulations.
Key responsibilities.
Contribute to the implementation, documentation, and monitoring of the execution of the process and management rules and reporting of Operational Risk events.
Implement Operational Risk management standard controls and monitoring processes.
Support the execution of a continuous training and communication program, to generate awareness and common understanding of the Operational Risk Governance Framework applicable for the quality assurance of corporate and regulatory reports.
Advise the owners of operational risk events, control areas, and support to ensure that the governance and procedures associated with the identification, presentation, monitoring and reporting of operational risk events are within corporate and regulatory standards.
Execute the role of advisor in the management and presentation of operational risk events, ensuring that the information is presented in a timely manner, the key stakeholders and / or other relevant areas are involved.
Assist risk owners in the identification and evaluation of operational risks and controls, including identification of potential issues and opportunities for improvement.
Assure the execution of mechanisms to report / escalate matters related to operational risk events and the presentation of corporate and regulatory reports in a timely manner.
Generate and analyze information about the operational Risk Events for internal objectives and for corporative and regulatory requirements.
Produce and support operational risk event metrics reports for management (for example, quarterly attestation, monthly reports of operational loss, key indicators, etc.).
Qualifications.
Advanced degree on Administration, Actuary, Economic or Financials degree.
Accomplished professional with 2+ years of experience in Risk & Control or Accounting Areas Experience in administrative or control positions in financial institutions 3+ years.
------------------------------------------------------ Job Family Group.
Compliance and Control ------------------------------------------------------ Job Family.
Business Control ------------------------------------------------------ Time Type.
Tiempo Completo ------------------------------------------------------ Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
Citigroup Inc.
and its subsidiaries (\"Citi”) invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities.
If you are a person with a disability and need a reasonable accommodation to use our search tools and/or apply for a career opportunity review Accessibility at Citi.
View the \"EEO is the Law\" poster.
View the EEO is the Law Supplement.
View the EEO Policy Statement.
View the Pay Transparency Posting Click here to learn more about careers at Citi.
Ver oferta completa

Detalles de la oferta

Empresa
  • 09516 Banco Nacional de Mexico, S.A., integrante del Grupo Financiero Banamex
Municipio
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Tipo de Contrato
  • Sin especificar
Fecha de publicación
  • 14/09/2024
Fecha de expiración
  • 13/12/2024
FOOD AND RESTAURANT DEPARTMENT
Rainsteal Oil & Gas Limited, UK.

Food and restaurant department bakers / bartenders / chefs / chef de partie / sous chef / chef d 'cuisine / cooks / dietitians, food and beverage servers, food service supervisors, restaurant and food service manager, catering manager, assistant beverage manager, kitchen manager, banquet coordinator......

Sales and Project Engineer Jr
S-MEX, S.A. DE C.V.

Project management and supervision... excellent technical and problem-solving skills... customer service quotations and follow-ups search for new customers apqp administration constant communication with international customers prepare, schedule, coordinate and monitor the assigned engineering projects......

Electrical and Mechanical Supervisor
Eficacia en Consultoria

Electrical and mechanical supervisor: empresa líder en el sector manufactura de maquinaria de alimentos, requiere ingeniero con amplia trayectoria en el área de: electrical and mechanical requisitos: sin preferencia de género... ir a sitio a supervisar o asesorar a empresa externa para la instalacion......

Mexico - Workday HCM Functional Junior Analyst (ENTRY LEVEL)
BNB

Excellent communication, interpersonal and consultative skills... support workday operations by suggesting monitoring and recommending ways to better utilise workday, proactively identify and create metrics to drive operational improvements and institute and enforce data and process standards in the......

Communications associate
Village capital

Strong and empathetic oral communication, relationship building, and networking skills... coordinate speaking opportunities and draft pitch materials and talking points... fluency in business english and spanish... you're a team player: you are able to communicate transparently and assertively with colleagues......

Mexico - Workday Integration Consultant
BNB

Exceptional research skills and resourcefulness... eager to try and challenge yourself... excellent communication, interpersonal, and consultative skills... strong planning, scheduling and organization skills... understand and analyze business requirements to determine integration solutions across various......

Senior Technical Project Manager Remote
Sonatafy Technology

Strong problem-solving, decision-making skills, and proactiveness... so, what’s our purpose? we empower people and businesses to innovate and succeed... we are one team: - we respect everybody and leave behind our egos and titles... we do everything we can to try and meet deadlines and communicate openly......

Mobile Engineer Remote
Sonatafy Technology

Research and suggest new mobile products, applications, and protocols... experience using aws and gitlab... experience with angular and typescript... fixing bugs and performance problems... writing clean, readable, and testable code... troubleshoot and debug to optimize performance......

México - Workday HCM Functional Analyst (Entry Level)
BNB

Excellent communication, interpersonal and consultative skills... support workday operations by suggesting monitoring and recommending ways to better utilise workday, proactively identify and create metrics to drive operational improvements and institute and enforce data and process standards in the......

Full Stack .NET Engineer Remote
Sonatafy Technology

Net, c#, and angular and typescript... strong understanding and experience writing unit and integration tests for all code produced... so, what’s our purpose? we empower people and businesses to innovate and succeed... understanding of sql and nosql is preferred... we are one team: - we respect everybody......