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BP&A ANALYST 2

Ciudad de México - Ciudad de México

Descripción de la oferta de empleo

The BP&A Analyst 2 is a developing professional role.
Applies specialty area knowledge in monitoring, assessing, analyzing and/or evaluating processes and data.
Identifies policy gaps and formulates policies.
Interprets data and makes recommendations.
Researches and interprets factual information.
Identifies inconsistencies in data or results, defines business issues and formulates recommendations on policies, procedures or practices.
Integrates established disciplinary knowledge within own specialty area with basic understanding of related industry practices.
Good understanding of how the team interacts with others in accomplishing the objectives of the area.
Develops working knowledge of industry practices and standards.
Limited but direct impact on the business through the quality of the tasks/services provided.
Impact of the job holder is restricted to own team.
Responsibilities.
Independently designs/analyzes standard to moderately complex reports including data content, format, source data, and the production process.
Independently writes specifications for new report programs, spreadsheets and other devices to produce reports.
Identifies reporting gaps and makes judgments and recommendations based on analysis and specialty area knowledge.
Analyzes comparative data from reports and interprets results.
Applies good understanding of how the team interacts with others in accomplishing the objectives of the area.
Monitors, assesses, analyzes and/or evaluates processes and data.
Based on analysis performed, makes recommendations to support process improvements and increase in operating efficiencies that have limited but direct impact on the business.
Integrates established disciplinary knowledge within own specialty area with basic understanding of related industry practices.
Utilizes communication skills to articulate and exchange information in a concise and logical way, as well as be sensitive to audience diversity.
Appropriately assess risk when business decisions are made, demonstrating particular consideration for the firm's reputation and safeguarding Citigroup, its clients and assets, by driving compliance with applicable laws, rules and regulations, adhering to Policy, applying sound ethical judgment regarding personal behavior, conduct and business practices, and escalating, managing and reporting control issues with transparency.
Qualifications.
0-2 years relevant experience Education.
Bachelor’s/University degree or equivalent experience Experiencia requerida Al menos 2 años de experiencia en manejo de proyectos Ingles nivel intermedio.
Experiencia en manejo de clientes internos Seguimiento a planes de trabajo.
Conocimientos de conceptos financieros básicos (P&L, Gross y Net Benefit, Amortización, etc.) Generación de Business Cases Elaboración de Planes de Trabajo Participación en implementaciones y proyectos en áreas operativas.
Gestión de Proyectos Conocimientos Microsoft Office.
Excel, Power Point, Word y Outlook Herramientas de colaboración.
MS Teams y Zoom Objetivo del puesto Coordinar proyectos tecnológicos, estratégicos o regulatorios en áreas operativas internas de Citibanamex, bajo los principios de liderazgo de Citi.
Tomar responsabilidad (retarnos unos a otros para alcanzar el máximo estándar en todo lo que hacemos).
Entregar con orgullo (excelencia para el cliente, excelencia en controles y excelencia operativa).
Alcanzar el éxito juntos (aprendemos de las experiencias de todos para sobrepasar las expectativas de nuestros accionistas).
Objetivo del área                 Gestionar el portafolio de proyectos tecnológicos, estratégicos o regulatorios de la dirección operativa de TS&CO y fungir de punto de enlace con áreas especializadas como Control, equipos Globales, Compliance, Tecnología o Finanzas.
Funciones principales del Puesto Seguimiento puntual a los acuerdos de los proyectos encomendados.
Participar en las sesiones de definición de proyectos para asegurar que se cumplan los requisitos de los mismos.
Convocar a sesiones de seguimiento con los diferentes stakeholders o grupos de trabajo para dar cumplimiento al plan.
Identificar riesgos e issues, escalando oportunamente los problemas e inconsistencias en las actividades asignadas y dar seguimiento a la ejecución de acciones de mitigación Establecer un diálogo con los responsables de los proyectos del portafolio respecto a su estatus, avances, riesgos y problemas diariamente.
Escalar situaciones operativas que impidan la ejecución en tiempo de las actividades del portafolio Validar la documentación de los proyectos en el portafolio de acuerdo a los estándares y lineamientos establecidos Planeación táctica, ejecución y entrega de proyectos que involucran cambios  en estrategia, tecnología, gente y  los procesos operativo Participación en proyectos de implantación de mejoras tecnológicas en todas sus fases.
Proyectos de iniciativas estratégicas y / u operacionales, satisfacción del cliente, calidad y mejora continua.
Habilidades técnicas / Competencias que debe tener el Candidato Excelentes habilidades para trabajo en equipo y supervisión de equipos de trabajo multidisciplinarios Habilidades para transmitir conocimientos específicos de forma práctica y estructurada Excelentes habilidades interpersonales de relacionamiento con personal de todos los niveles de una organización.
Excelentes habilidades de comunicación oral y escrita para la creación y presentación de documentos de trabajo y entregables.
Atención de problemas de manera inmediata (sentido de urgencia) Capacidad de análisis Trabajo bajo presión Orientación a cumplimiento de objetivos Lugar de Trabajo (Domicilio Laboral) Avenida Revolución piso 7, Col.
Los Alpes, Delegación Álvaro Obregón, CDMX Observaciones Especiales Trabajo de Lunes a viernes con horario de 9.
am a 7.
pm con 2 horas de comida.
Descanso Sábados y Domingos ------------------------------------------------------ Job Family Group.
Operations - Core ------------------------------------------------------ Job Family.
Business Planning & Analysis ------------------------------------------------------ Time Type.
Full time ------------------------------------------------------ Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
Citigroup Inc.
and its subsidiaries ("Citi”) invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities.
If you are a person with a disability and need a reasonable accommodation to use our search tools and/or apply for a career opportunity review Accessibility at Citi.
View the " EEO is the Law " poster.
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View the EEO Policy Statement.
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Detalles de la oferta

Empresa
  • Citi
Municipio
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Tipo de Contrato
  • Sin especificar
Fecha de publicación
  • 06/09/2024
Fecha de expiración
  • 05/12/2024
Contador con 2 años de experiencia
Aairh

Experiencia laboral mínima de 2 años trabajando en área contable – fiscal... contador experiencia minima de 2 años en el puesto manejo de cierres mensuales y anuales... hojas de trabajo para auditores externos... desarrollar controles internos... conocimiento importaciones, exportaciones virtuales, inversiones......

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